janegilv

lørdag, august 06, 2005

Ja, då har eg akkurat lagd meg ein blog sånn at dokk der hjemme kan følge mitt liv siden eg bare har reist frå dokkar. Det startet mandag 25.07 ca klokken 15:00, det hele startet når eg skulle pakke og se på innkallingskortet, då fant eg plutselig ut at eg hadde sett feil dato på innkallingskortet til militæret. Istedetfor at eg skulle inn 10:00 27.07, skulle eg inn 26.07. Det ble litt stress den dagen, men det endte med at eg tok fly, på kvelden (slapp eg heldigvis å sitte på tog hele natten. Eg overnattet hos Emanuel, og tok toget til Rena leir morgenen etterpå.

Oppstillingsplass

Annet bilde fra leiren

Innrykksdagen

Det er nå ca 1 1/2 uke siden eg reiste inn, og her er det fullt tempo, holder gjerne på fra 06.00 om morgenen til 07-08 tiden på kvelden. Så ting går ganske i ett. De første 2-3 dagene var det ganske masse venting, og etter den første uken, føltes det ut som om det hadde gått mange måneder.

Det har skjedd ganske masse forskjellig på disse dagene, håret er borte (godtatt hårlengde er 1-4mm),

Hårklipp

vi har fått utlevert militært klesutstyr, vært og skytt med AG-3, trent masse på oppstilling og andre ting.

2 av dagene har vi våknet brått klokken 5 om morgenen. Tirsdag var det brannøvelse, hvor de hadde satt fyr på noe uti gangen, slik at det luktet svidd og var litt mer realistisk.

Dagen etterpå måtte vi få på oss idrettsutsyr og feltstøvler. Da jogget vi først noen kilometer ut i skogen, gikk gjennom noen gjørmeløyper (hvor vi gikk med gjørme opp til hodet, og flere ganger måtte dukke under hindre), etter dette skulle vi gjennom en hinderløype, og vi holdt på i litt over 2 timer til sammen.

Leiren vi bor på er veldig bra, det er faktisk den mest moderne militærleiren i Norge. Vi bor på 6-mannsrom, og hvert rom har 2 vasker, 1 dusj og 1 toalett hver. Hver morgen er det full oppskeining av rommet, skapene må se skikkelig ut, hvert klesplagg skal være brettet kant i kant med veggen, sengen må være vanvittig bra strekt. Her hersker det rett og slett disiplin og orden, og stikkord er likhet, likhet og likhet.


To utdrag av rommet jeg bor på


Maten er vanvittig god, det er ansatt sivile kokker som lager den, og den er som regel et av høydepunktene på dagen.

Jeg er ikke noe flink å få utfylle alt som har skjedd, ettersom det er ganske masse, men du har kanskje klart å fått et lite inntrykk...:S? Skal prøve å holde denne siden litt oppdatert, hvis jeg klarer det. Nå sitter jeg på første helgeperm, og er på besøk hos Emanuel i Lillestøm, det er ganske godt med litt avslapping innimellom, noe som det forhåpentligvis kommer til å være litt mer av når vi kommer litt lenger ut i året.

3 Comments:

  • Hei!
    Kjekt å lese at det endelig er noen som kan få litt skikk på deg! Håper iallefall at de klarer det.. hehe.
    Neida, du er en bra kar Jan Egil. Håper du trives, i den grad det er mulig i militæret. Tror nok at vi kommer til å savne deg sårt her i Bergen, kanskje nesten like mye som du savner miksepulten :-)
    Snakkes! Lykke til!
    Mike.

    By Anonymous Anonym, at 11:13 p.m.  

  • Hallaien kjekken

    Kult at du har fått deg blogg no.
    Ser ut som du kommer til å bli en kikkelig mann når du kommer tilbake igjen, hehe. Sikkert alle jentas drøm når du kommer hjem igjen, eller det e du kankje fra før av, hehehehe.
    Ser ut som du koser deg masse der, sikkert drømme plassen din no :P:P
    men husk å ikke glem å besøke oss da. Vi savner deg såååå masse, i værtfall meg.
    Vi for vel snakkes da.
    masse kos, klem og suss from Shelton.

    By Anonymous Anonym, at 2:05 p.m.  

  • Hei og hopp tullekopp :-)
    Ser ut som du har det bra der borte :)
    Godt å se at de tar godt vare på deg med sivile proff-kokker (ikke bli for godt vant med det)
    Blir gøy å se fremover, hvordan dette blir:-)

    By Anonymous Anonym, at 2:25 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home