janegilv

søndag, august 14, 2005

Nå har det gått ennå en uke, og heldigvis begynner dagene å gå litt fortere enn de gjorde i starten. Det er deilig.

Uken som nå er forbi har vært "grønn" uke, dette kommer også iallefall neste uke til å være. Mandagen var litt utenom den "grønne" uken, da vi trente på, og lærte litt nærkamp, hele dagen gikk med til dette.

Tirsdagen var vi ute i skogen helt i nærheten av leiren, og trente på å sette opp telt, fyre opp primus og sitte på vaktpost utenfor leir. Folk var litt seint ute denne dagen, så det ble en del push ups på oss.

Onsdagen var vi ute i skogen og trente på litt forskjellige ting i forhold til krig. Blant annet fremrykk (springe alt du kan fremover, hive seg ned, vente, springe lenger fremover osv), lært forskjellige "gå"stillinger (kryping, huking, vanlig gåing, gåing i anleggstilling osv) og lært hvordan vi skal finne ildstillinger (hvor vi skal ligge å skyte). Denne dagen var vi også ute å gikk endel med storsekk på.

Torsdagen var skytedag :D, da troppen delt i to, gruppen jeg var i, ble kjørt 7,5 km uti gokk til skytebanen. Her fikk vi skyte 78 skudd med ag3'en vår. Vi skjøt på 30 meters hold. Når vi var ferdige på skytebanen, gikk vi endel kilometer til den andre gruppen som hadde vært på den andre skytebanen. Når vi kom frem var det middagstid, for å få lage middag, måtte vi først sette opp teltet, (den raskeste tiden vi har klart dette på er 10,5 min), for så å fyre opp primusen inni teltet. Dette har vi gjort hver dag denne uken, utenom mandagen og fredagen. Etter dette gikk vi hjem igjen, og da var det full puss av våpen.

Fredagen var det god stemning igjen. Siste dag før helgeperm, da var det vasking med tilhørende inspeksjon, inspeksjon av våpenet, og ompuss på noen deler for de fleste. Våpenet leveres inn hver helg. Jeg orket ikke stresse med å finne på noe denne helgen, og tenkte det ville bli deilig å være litt for meg selv, så jeg valgte å være igjen i leiren denne helgen. Spiste middag, og la meg nedpå i 5-tiden for å ta en liten middagslur, ble litt trøtt. Det endte med at jeg sov helt rundt til neste morgen.

Lørdagen fikk jeg sove lenge, og hadde god tid til å spise frokost, det var deilig. Hadde speilegg, og reker, og kongereker eller hva det nå var. Etter dette slappet jeg litt av, vasket litt klær. Etter dette gikk jeg meg en tur ut i skogen og gjennm hinderløypen vi hadde vært gjennom forrige uke, og tok litt bilder av denne. Gidder foreløpig ikke å stresse å få koblet til kameraet/ipoden til her, så jeg får heller legge ut litt bilder senere .

Søndagen er nå, og jeg har ikke gjort noe spesielt, utenom å bare slappe av, som er noe vi ikke gjør mye av ellers i ukene. Tenkte å kanskje ta meg en tur hjem til Bergen neste helg.

Ellers får dere bare ha det bra folkens