janegilv

tirsdag, april 04, 2006

Jaja, denne bloggen har nærmest blitt litt av en vits. Hadde håpet og trodd at eg kanskje kom til å oppdatere denne saken litt oftere. Så nå får vi prøve å få en løsning på dette. Jeg har nettopp kjøpt meg ny maskin :D Macbook pro.


Er ganske lenge siden. Så husker ikke helt akkurat hva som skjedd i den siste tiden etter at eg oppdaterte sist. Syndtristleit. Det siste eg husker, er at etter å ha stått to dager i Holmenkollen og måket snø fra tribunen langs unnarennet (ja, det e utrolig ke de får oss te å gjøre), var eg utrolig sliten. På torsdagen stilte eg meg i sykekø, og uheldigvis ødela dette hele helgen. Pappa som hadde bursdag og greier.

Tirsdagen var eg back in business igjen. Vi satt og hadde sambandsleksjon, da ble jeg tatt ut på gangen, skjønte ikje heilt ke som skjedde, men tok det ganske med ro fordetom. Så ble eg spurt om å være med på øvelse i nord norge i 10 (Cold Response), og etter litt betenkningstid svarte eg ja. Da skulle vi reise førstkommende mandag. Men allerede på lørdag var festen igang, da var det nemlig gardeball. Jeg hadde med meg Cecilie, og dette var nå en gøyal opplevelse iløpet av et militært år. Det var ganske pomp og prakt, vi var faktisk i samme sal som tv programmet "Skal vi danse" på tv ble spilt inn i.

Ballsalen

Meg og Cecilie


Borddekningen


Middagen

På mandag var vi duket til å dra. Etter å ha ventet på flyet som skulle gå til bardufoss i utallige timer, kom vi til slutt like hele frem. Det skulle vise seg å bli mye venting på øvelsen, det eneste vi gjorde var stort sett å vente,spille kort, sove og snakke skit. Vi drev en mobil hjelpeplass, og var på skarp beredskap, noe som betyr at vi kun skulle ta imot reelle skader, noe som vi ikke fikk så mye av. Desverre hadde vi ikke lov til å ta bilder, så dere får bare dette lille innblikket.

Nå sitte eg då her med min nye mac og koser meg. Idag har vi vasket hele dagen, for å få lov til å reise hjem på perm imorgen. Denne gangen skal vi ha fri nesten 12 dager, og det blir ikke lite godt.

Jaja, dere får kose dere dere og....