janegilv

fredag, april 21, 2006

Jaja, da var det gått tre dager siden sist oppdatering, og man merker at denne bloggen kanskje forhåpentligvis begynner å bli oppdatert litt oftere (selv om eg ikje kan love noge. Dokk får i tilfelle oppmuntre med å skrive mange kommentarer ;) )

Er ganske trøtt nå. Ettersom jeg har vært på vakt siden i går. Vi hadde vakt på skaugum, men måtte i tillegg være med på en høytidelig audiens på slottet før vakten. Dette er en ganske kjedelig ting. Kongen kjører ut og henter en gjest, og vi står foran inngangen på slottet og hilser med geværet til kongen når han kommer. Denne gangen var det en dobbel høytidelig audiens, og det betydde at vi måtte stå lenge og vente. Ca 1-1 1/2 time. Heltidigvis har det begynt å bli varmt i luften, og solen skinner. Har ikke stått vakt siden senest i februar, så det var ganske deilig å ikke stå og fryse livet av seg. Verden smiler til oss dess nærmere vi kommer sommeren.

Dagen før dette støttet vi geværkompaniet (KP1) i en øvelse de skulle ha. Vi hadde allerede fått vite om øvelsen kvelden før, noe som folkene fra KP1 ikke hadde (Jeg er i KP5). Vi skulle hjelpe til med sanitet, og som vi som regel håper på når vi driver med sanitet, fikk vi ikke så veldig mye å gjøre. Vi fikk satt opp hjelpeplassen på ganske rask tid, og etter en stund fikk vi en "case" (falsk skade) å løse, denne var det jeg som tok meg av, men det var ikke så mye mer vi kunne gjøre enn å sende pasienten videre. Dette var en ganske deilig dag, da vi slappet av og lå i solen og solet oss og koste oss :D

Hjelpeplassteltet


Avslapning


Og enda mer avslapning


Og tilslutt et bilde av meg :D

2 Comments:

  • HEI JAN EGIL!

    Kult at du har begynt å oppdatere bloggen din. Det har jeg begynt med også nå.

    Du er en del flinkere til å legge ut bilder da...

    Du må komme hjem på perm snart, for vi savner det så fælt! Kanskje vi skal starte en underskriftskampanje om å få deg ut av militæret. Så sender vi den til kongen!

    :D hehehe

    By Anonymous Anonym, at 11:16 p.m.  

  • wmrv dknxj [URL=http://www.bigtits234.com]Large Tits[/URL] luofrr x oh z cps

    By Anonymous Anonym, at 7:39 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home