janegilv

søndag, oktober 01, 2006

Tiden går og jeg består.

På skolen har jeg hatt min første prøve, og det gikk egentlig uventet bra. Prøven var mye lettere enn eg hadde trodd, med unntak av en oppgave som eg ikje vet om eg fikk heilt til. Så nå gjenstår det bare med tiden å få se hvilket resultat eg endte opp med.

Når man har vært igjennom prøver er det enda bedre å få fri enn ellers. På fredagen kom eg hjem og måtte legge meg nedpå sofaen for å ta en liten blund. Det endte opp med at eg sov litt lenger enn eg hadde tenkt, eg våknet opp og da var det bekmørkt ute, og eg trodde det var midt på natten, men det viste seg at klokken ikje var mer enn rundt 9-tiden, så da fikk eg tid til å ta den rydderunden eg ville/trengte og.

På lørdagen gikk med og Christian, tur på løvstakken. Christoffer skulle egentlig vært med og, men han fikk visst uventede lekser, så han måtte skippe turen.

Vi hadde jo ganske store forhåpninger til turen. Iallefall eg. Det var meldt lyn og torden, og litt drittvær var egentlig det eg hadde lyst til. Ganske lenge siden eg har vært ute på tur og kommet tilbake god og gjennomvåt. Turen opp på fjellet var egentlig ganske tørr, med unntak av noen smådråper. Men når vi hadde vært på toppen litt, så jeg plutselig tåken kom for full guffe, og på noen minutter var det så tett med tåke rundt oss at vi ikke kunne se lenger enn 10-20 meter. Ganske koselig. Eg har aldri lagt merke til det før, men det lukter egentlig ganske rart i tåkens midte.

Til slutt bestemte vi oss for å gå ned igjen, og eg måtte smile for meg selv når regnet slo ned for fullt. Da manglet bare lynene og brakene, men de kom uheldigvis ikke. I dette regnværet var vi blitt ganske våte. Og vi gikk og plasket og hoppet i sølepyttene/elvene på vei nedover fjellet og storkoste oss med det. Det var og ganske glatt, og nesten hver gang eg sa at her så det glatt ut, sklei Christian før eg var ferdig med setningen.

Jeg tenkte at jeg hadde lyst å bade, og tenkte egentlig og overaske Christian med å bare hoppe uti elven når vi var kommet ganske langt ned. En plan som gikk rett i dass, nesten. Halvveis ned finner han også på at vi skal bade, så det endte opp med at vi begge to hoppet uti elven.

Vi hadde rett og slett en ganske deilig tur, som alle kan misunne oss.

Men, ingen post uten bilder, følger det ikke helt selv da men....



Christian på toppen


Jaja


Meg og Christian


BADING!!!!

4 Comments:

  • Fyttikatta det såg digg ut!!!!! :D Slenger meg gladelig på neste gang ;) Vi har hatt en vælli bra tur til Hellesøy i helga òg da.. Der skal eg love deg det tordna og lyna!

    By Anonymous Anonym, at 5:50 p.m.  

  • Det var sinnsykt digg og. Neste gang tar vi deg gladelig med ;)

    By Blogger Jan Egil, at 6:53 p.m.  

  • Gleder meg :D

    By Anonymous Anonym, at 3:01 a.m.  

  • hehe, morsomt aa lese. du skriver godt.

    By Anonymous Anonym, at 4:07 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home