janegilv

onsdag, mai 31, 2006

Her kom jeg jo inn på siden til slutt. Kan ikke akkurat si at internett går særlig fort her borte akkurat nå.

Ja, da har jeg vært 3 dager med vanlig tjeneste i garden igjen, etter en herlig uke hjemme med mine gode venner (iallefall alle de som ikke reiste bort, eller leste til eksamen.) Etter en uke med bare ren avslapping, føles det nesten rart å være tilbake igjen.

På mandag morgen, fikk vi allerede høre at det var forandringer i planene, noe som ikke kom sjokkerende på oss. Denne gangen skulle vi ha sanitetsopplæring med et dusin befal, (den høyeste var oberstløytnant, noe som er ganske høyt, samme som f.eks. gardesjef er). Det føltes litt rart, vanligvis er man vant til å ha disse personene over seg. Men nå skulle vi stå og undervise disse befalene, som om noen uker skulle reise til utlandet og tjenestegjøre. Vi var 8-9 stk fra troppen som fikk i oppdrag å lage leksjoner til disse, på 45min. Jeg fikk noen timer på meg. Og jeg syns egentlig "timen" gikk veldig bra. Elevene (:D), sa seg også veldig fornøyd med undervisningen de hadde fått, og vi får håpe de får bruk for det de har lært så lite som mulig.

Fremover er det en god del ting som skjer. Fredag til lørdag skal jeg stå vakt på slottet. Jeg har sagt ja til å stå en vakt fra søndag til mandag, men bare som absolutt nødstilfelle, det er da veldig kjekt å finne ut etterpå at man har fri mandagen, og kanskje ødelegger hele langhelgen :S. På tirsdag skal den spanske kongen besøke vår konge, og diverse militære avdelinger skal stå oppstilt langs karl johan for å "ønske han velkommen". Jeg har vært med på lignende en gang før, da i høst under stortingets åpning. Dette er ikke noe man vil karakterisere som direkte gøy. menmen, noe må man ofre.

I disse siste tider begynner man fort å tenke. Det blir ganske rart å forestille seg et liv uten sengestrekking og vask om morgenen, diverse kleskoder for å få spise mat, hele tiden folk som passer på deg, folk konstant rundt deg hele tiden. Alle disse rutinene som man har blitt så vant til, men som nok fort kommer til å forsvinne. Ganske rart å tenke på, men samtidig vanvittig deilig.


I uken hjemme hjalp Ruben å ta litt flere (det ble egentlig ganske mange flere) bilder i paradeuniform, legger noen ut her så dere kan betrakte mitt vakre vesen :D.



Har ikke orket å redigere noe på bildene, så dere får bare ta de for det de er, fine er jeg uansett.

Nå er det bare 1mnd og 5 dager igjen til vi er ferdig, nedtellingen pågår for fullt :D

Ellers vil jeg ønske dere alle fine dager alltid, og alt vel ;) keep going good.

1 Comments:

  • tøff i parade ;-)
    hilsen einar!

    By Anonymous Anonym, at 8:04 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home