janegilv

fredag, august 04, 2006

Lenge siden eg har skrevet noe her nå. Har vært på en fin 2 ukers sommerferie litt rundtom i Norge, Danmark og Sverige, og fått tid til å koble fullstendig ut etter dette. Sommer er HERLIG :D Mye bading, og mye svetting. Sykkelturen vi hadde ble ikke noe av, pga dårlig vær her i Bergen, men sykling har det allikevel blitt litt av i det siste.

I Danmark hadde de sånne store ting :-O


Vi rigga oss skikkelig til, og så film i teltet og greier.


Denne lille spissmusen var den lykkelige vinner av å henge på nesten hele turen frempå sheltons skilt.



Idag så jeg et bilde, av en liten gutt, som ikke er som alle oss andre. Han har nemlig en hjerneskade. Med en gang syntes jeg litt synd på denne gutten, det så jo ikke ut som det var så gøy å være slik. Etter en liten stund prøvde jeg å sette meg inn i hans situasjon, noe som ikke skulle vise seg å være en lett sak, og som jeg ikke følte meg helt lykket med. Han har jo aldri levd "normalt", og det er dermed ganske sannsynlig at kanskje han ikke har noen formening om hvordan "vi andre" EGENTLIG har det. Mange av disse skadede personene utvikler seg aldri over et barns nivå på de fleste områder. Dette må jo være ufattelig deilig, og alle har vel egentlig drømt om å være evig barn. Kanskje har ikke disse unormale personene det så vondt alikevel. De kan bare leve livet, uten bekymringer og krav.

Man kan og spørre seg selv hva som har skjedd for at noen blir sånn, noe som i bunn og grunn er ganske urettferdig, og veldig trist (fra vårt synspunkt). Heller ikke et lett spørsmål å svare på. Vet ikke om dette ble så veldig fornuftig, fikk bare lyst å skrive et eller annet om folka, når eg så det bildet. Jeje.


Idag kokte jeg forresten mitt første egg på eget initiativ, er ganske stolt nå. Lagde en blanding midt i mellom hardkokt og bløtkokt. Bare måtte si det :D

Ellers må jeg nesten benytte anledningen til å gi alle dere der ute en stjerne i min bok, det har dere fortjent ;)
* (Til Alle)

Nå er det vel nesten på tide å sove.